Pozycjonowanie stron internetowych – jak wyróżnić swoją firmę w tłumie?
Odpowiednie pozycjonowanie strony to klucz do sukcesu w marketingu internetowym. To właśnie dzięki niemu witryna wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, co z kolei zwiększa ruch na stronie, generując tym samym znacznie większe zyski. Chcesz dowiedzieć się, jak wyróżnić swoją firmę w sieci, zyskując tym samym przewagę konkurencyjną? Mamy dla Ciebie kilka istotnych informacji!
Co to jest pozycjonowanie strony?
Strona internetowa to najprościej mówiąc wizytówka danej firmy. To właśnie tutaj trafiają bowiem potencjalni odbiorcy jej towarów lub usług w poszukiwaniu konkretnej oferty. Z tego względu warto zadbać o to, by witryna wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google, bo to właśnie z niej korzysta już 97% użytkowników sieci. Takim właśnie celom służy pozycjonowanie, którym z reguły zajmują się specjaliści. Atrakcyjną ofertę w tym zakresie przygotowało dla swoich klientów np. Studio Ads Joanna Galant, działające pod adresem ul. Willowa 42A, 20-819 Lublin, z którego propozycją zapoznasz się dzwoniąc pod numer telefonu 693 345 471 lub przechodząc na podaną stronę. Dzięki takiej współpracy unikniesz błędów w pozycjonowaniu, które jest niezwykle złożonym procesem, wymagającym szeroko zakrojonych działań i indywidualnego podejścia do każdej witryny.
Jak działa pozycjonowanie stron w praktyce?
Głównym celem SEO, czyli pozycjonowania, jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym więcej użytkowników ma szansę ją zobaczyć i odwiedzić. Aby to osiągnąć, należy zoptymalizować witrynę zgodnie z wymaganiami algorytmu Google. Po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę, na samej górze zwykle pojawiają się płatne reklamy Google Ads. Więcej na ich temat przeczytasz w artykule „Jak szybko wypromować w internecie firmę w Lublinie – poradnik dla lokalnych biznesów”, który pokazuje, jak skutecznie zwiększyć widoczność firmy w Google na przykładzie Lublina. Poniżej reklam znajdują się tzw. wyniki organiczne – to strony, które osiągają wysokie pozycje dzięki dobrej optymalizacji i jakości treści, a nie dzięki płatnym kampaniom.
Jak stworzyć stronę internetową przyjazną dla przeglądarki?
Architektura strony internetowej to słowo-klucz jeśli chodzi o proces pozycjonowania. Jeśli będzie ona odpowiednia:
- użytkownicy łatwo znajdą pożądane informacje lub produkty,
- roboty indeksujące bez problemów dotrą do najważniejszych informacji.
Aby ułatwić to zadanie, warto wykorzystać linki dofollow i nofollow. Pierwsze z nich pokazują robotom Google, które podstrony mają największe znaczenie, podczas gdy drugie wskazują, które strony nie powinny wpływać na pozycjonowanie.

Jak wygląda optymalizacja pod słowa kluczowe?
Skupmy się teraz na chwilę na słowach kluczowych, gdyż to właśnie one będą w znacznej mierze warunkować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Mowa tutaj przede wszystkim o optymalizacji treści pod frazę kluczową, która powinna pojawiać się w niej kilkukrotnie. Nie oznacza to jednak, że do tekstu możesz wprowadzić nienaturalnie brzmiące słowa, utrudniające odbiór treści i rzutujące negatywnie na jej jakość. Wśród najważniejszych cech dobrych słów kluczowych wymienia się:
- trafność, czyli ścisłe powiązanie z tematyką witryny,
- popularność, odnoszącą się do liczby wyszukiwań danego słowa lub frazy.
- konkurencyjność, związaną z liczbą konkurencyjnych witryn, pozycjonujących również pod podobne słowa kluczowe.
W procesie pozycjonowania ważne jest także, aby wybrane słowa i frazy występowały w różnych odmianach, także w postaci synonimów.
Jak responsywność i tempo ładowania wpływają na pozycjonowanie strony?
Responsywność i tempo ładowania strony to kolejne czynniki, warunkujące wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. To nie przypadek, bowiem liczba osób, korzystających z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci, rośnie w bardzo szybkim tempie, co generuje konieczność dostosowania witryn do ich wymogów. Z kolei szybkość, z jaką ładuje się strona, wpływa w znaczący sposób na doświadczenia użytkowników. Jeśli nie będzie ona płynna, współczynnik odrzuceń będzie zdecydowanie większy. Szybkość ładowania rzutuje również na indeksowanie strony. Roboty Google, które poruszają się po niej bez przeszkód i opóźnień, pracują bowiem ze znacznie większą prędkością, odbierając tym samym witrynę jako przyjazną dla potencjalnych użytkowników.
O co jeszcze należy zadbać w trakcie pozycjonowania strony?
Jak już zostało wspomniane, pozycjonowanie obejmuje swoim zasięgiem szeroki zakres działań. Oprócz tych, które zostały już wymienione, odnosi się ono również do:
- duplikacji treści, której należy bezwzględnie unikać, powstrzymując się od jej kopiowania zarówno z własnej witryny, jak i ze stron, należących do konkurencji,
- linkowania wewnętrznego, wpływającego znacząco na ruch, odbywający się na witrynie,
- optymalizacji adresów URL, sprowadzającej się do wprowadzenia słowa kluczowego do nazwy domeny.
Wszystko to sprawia, że strona staje się łatwa w odbiorze i przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google, co z kolei rzutuje na jej wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania.