Dekorowanie witryn sklepowych
Na początek należy zaznaczyć, że witryna jest jak wizytówka. Powinna przyciągać wzrok przechodniów i zapadać w pamięć. Często sprzedawcy nie doceniają mocy tego przekazu informacji. A szkoda, bo można naprawdę wiele zyskać dzięki nietuzinkowej wystawie.
Temat przewodni
Zbliżają się święta i często spacerując przez miasto zaglądam w witryny. Dużo jest ciekawych pomysłów w oknach sklepów. Jednak co mnie uderza często to, chaos. W aranżacji witryn lepiej tego unikać! Ustalmy sobie temat wystawy, następnie dobierzmy kolorystycznie do naszego sklepu. Pomysłów na dodatki jest mnóstwo od lampek po różne cuda. Każda hurtownia dekoracji świątecznych ma ogromny zapas i potencjał do wykorzystania przy budowie wystawy.
Kolory wystawy
Robiąc aranżację można się na tym pośliznąć. Najbezpieczniej jest wybrać kolor dopasowany do okazji i następnie dobrać produkty z tej gamy.
Bezpieczniej będzie jeden kolor plus 2 uzupełniające. Wybór kolorów jest bardzo istotny, warto się zastanowić nad dobrym doborem barw. Jedną dajemy jako decydującą, najważniejszą, potem dopasowujemy barwę towarzyszącą i tło. Powinno być ono uzupełnieniem, a nie wysuwać się na pierwszy plan.
Zaopatrzenie
Lubię kreatywne wystawy, a sądzę, że nie tylko ja jedna. Jest wiele firm oferujących materiały reklamowe i naprawdę jest w czym wybierać. Zlecając firmie zewnętrznej zaprojektowanie wystawy należy sprawdzać czy rekwizyty nie są poniszczone. Jeśli chcemy spróbować własnych sił w dekoracji to na pewno dużo ciekawych, gotowych komponentów oferuje każda hurtownia kwiatów sztucznych.
Estetyka
To jedna z najważniejszych rzeczy. Niewyczyszczone, poniszczone i wyblakłe rekwizyty zwyczajnie straszą. Tak samo układanie wystawy. Na ten czas zasłońmy sobie szybę materiałem, i raczej zmieniajmy wystrój w godzinach najmniejszego ruchu. Jak już wspomniałam wcześniej, unikajmy nadmiaru. Niech to będzie nawet jedna rzecz ale wyeksponowana dobrze, bardziej zapadnie w pamięć niż stos produktów.
Czytaj – Rolety czy żaluzje?
Dobrze zrobiona witryna przyciąga uwagę i sugeruje, że to się klientowi przyda. Wyeksponowane są na niej atrakcyjne produkty, związane z tematem przewodnim. I co najważniejsze jest wypełniona ale nie przepełniona. Nie wprowadza chaosu kolorystycznego ani tematowego. Aby to osiągnąć warto podglądać sieciowe sklepy czy blogi, gdzie jest mnóstwo pomysłów.
Przeczytaj też artykuł Świąteczne dekoracje w domu, aby znaleźć inspirację dla siebie.