Crowdfunding – finansowanie społecznościowe
Crowdfunding – wprowadzenie
Potrzebujesz kapitału, aby założyć firmę. Jak zdobyć fundusze na zakup zapasów, uruchomienie kampanii marketingowej i przygotowanie sklepu?
W ciągu ostatnich kilku stuleci firmy prawie zawsze polegały na swoich bezpośrednich sieciach. Fundatorami może być rodzina, znajomi lub bank. Istnieje niewiele alternatyw dla osób bez dużej ilości gotówki.
Wszystko zaczęło się zmieniać kilka lat temu. Przedsiębiorcy i artyści zaczęli otrzymywać fundusze w niewielkich ilościach od dużej liczby osób często spoza ich sieci. Zamiast uzyskać jedną dużą pożyczkę od urzędnika bankowego, przedsiębiorcy pozyskują fundusze bezpośrednio od społeczeństwa, w dużej części od osób, których nie znają. W rezultacie może się zdarzyć, że bardziej opłaci się wpłata tysiąca osób, każdy po 30$, zamiast wzięcie pożyczki z banku na kwotę 30 000$.
Nazywa się to crowdfundingiem. Pomyśl o tym jako o powiedzeniu „Grosz do grosza a będzie kokosza”.
Projekty są zwykle finansowane z platform crowdfundingowych, a dwie z nich to Indiegogo i Kickstarter.
Każda platforma działa swoimi ustalonymi zasadami. Niektóre pozwalają na utrzymanie wszystkich pieniędzy, które zarabiasz, a inne dają ci pieniądze tylko wtedy, gdy twój projekt jest w pełni finansowany; niektóre z nich są głównie skoncentrowane na kreatywnych projektach i pomysłach biznesowych, podczas gdy inne są bardziej dostosowane do osobistych przedsięwzięć.
Crowdfunding dla twoich projektów i historia sukcesu firm
Najpierw omawiamy rodzaje firm i produktów, które są szczególnie dostosowane do finansowania społecznościowego. Dzielimy się analizami przypadków najbardziej udanych produktów wprowadzanych przez crowdfunding, a także wywiady pogłębione z czterema odnoszącymi sukcesy firmami, aby uzyskać ich punkt widzenia na to, jak zbudować dobrą kampanię, jak nawiązać kontakt z publicznością i jak utrzymać dynamikę w interesach.
Najpierw Bill Trammel z Catan Boards, który zebrał 361 000 $ z początkowego celu 25 000 $, na produkcję designerskich desek Catana. Drugi, Mariquel Waingarten z Hickies, który zebrał 159 000 $ z początkowego celu 25 000 $, aby wyprodukować specjalne koronki. Trzeci, NOMAD, który prowadził udane kampanie zarówno na Indiegogo (172 000 $ z celem 50 000 $), jak i Kickstarter (162 000 $ z celem 50 000 $). I na koniec, Flow Hive: najbardziej udany finansowany projekt Indiegogo z zastawami w wysokości 5,3 miliona dolarów.
Więcej na temat crowdfundingu znajdziesz w książce Joanny Piłatowicz pod tytułem „W króliczą norę nieco głębiej czyli przepis na Crowdfunding” http://www.ebooki123.pl/w-krolicza-nore-nieco-glebiej_p370
Korzyści z crowdfundingu
Marzec 2014 r. Był wielkim miesiącem dla finansowania społecznościowego i produktów crowdfundingowych.
Na początku miesiąca Kickstarter ogłosił zobowiązanie w wysokości 1 miliarda dolarów. 5,7 miliona ludzi wsparło około 130 000 kreatywnych projektów w grze Kickstarter.
W połowie marca, główny film fabularny Veronica Mars został wydany w kinach, po tym, jak 91 000 sponsorów dostarczyło 5,7 miliona dolarów, aby wesprzeć koszty produkcji. A później, w miesiącu, Oculus Rift, wyświetlacz wirtualnej rzeczywistości, został przejęty przez Facebooka za 2 miliardy dolarów. Kampania crowdfundingowa zakończyła się kwotą 2,4 miliona USD we wrześniu 2012 r.
Crowdfunding może być wykorzystany do stworzenia wielkiego sukcesu, aby ożywić projekty artystyczne, produkty na sprzedaż i osobiste przedsięwzięcia, takie jak naprawa restauracji lub zorganizowanie specjalnego przyjęcia.
Szczególnie interesujące są dla przedsiębiorców możliwości wprowadzania produktów z crowdfundingiem.
Dlaczego Crowdfund?
Korzyści z crowdfundingu produktu są liczne. Najważniejsze to:
- Sporządzono prawidłowo crowdfunding daje Ci nie tylko kapitał potrzebny do założenia firmy na solidnych podstawach, ale także już zaangażowanych odbiorców, którzy są z tobą od samego początku. Prawdopodobnie otrzymasz także obserwatorów w mediach społecznościowych, a także w Internecie. Inne firmy mogą twierdzić, że ma dedykowanych klientów zanim sprzedadzą swój pierwszy produkt.
- Uzyskiwanie finansowania bez wchodzenia w długi
Nie zapominaj oczywiście o tym, że otrzymasz fundusze od swoich fanów, którzy mogą wspomóc z dowolnego miejsca na świecie. - Zdobywanie badań rynku
Możesz prowadzić kampanię lub korzystać z mediów społecznościowych. Finansowanie społecznościowe to stosunkowo tani sposób prowadzenia badań rynkowych.
Crowdfunding jest bardzo przydatny jako sposób na zmniejszenie ryzyka biznesowego. Powiedzmy, że wymyśliłeś produkt, który Twoim zdaniem ma zamiar się sprzedać.
W którym momencie chciałbyś wiedzieć o tym, że się mylisz: po zbudowaniu szumu, zakontraktowaniu produkcji i rozpoczęciu przyjmowania zamówień czy po utworzeniu strony na platformie crowdfundingowej i okazaniu się, że ludzie po prostu nie są tym zainteresowani?
Crowdfunding to świetny sposób na przetestowanie rynku, aby dowiedzieć się, czy produkt, który chcesz sprzedać, naprawdę ma potencjał. Wychodzisz bezpośrednio do swoich fanów i klientów, aby sprawdzić, czy ktoś chce zapłacić za świetny pomysł.
Crowdfunding – społeczność podstawą sukcesu
Powiedzenie „Grosz do grosza a będzie kokosza” nie oznacza, że dostaniesz dużo groszy. Chociaż finansowanie społecznościowe to wspaniały sposób na sfinansowanie produktu, nie powinieneś wierzyć, że obcy będą rzucać na ciebie dużo pieniędzy tylko za kampanię.
Zgrupowaliśmy kilka liczb zebranych ze strony statystyk Kickstartera w sierpniu 2014 r .:
57,61% z 150554 projektów na Kickstarterze zostało niefinansowanych.
Ze wszystkich nieudanych projektów, 74,597 lub 46,90%, nie były w stanie przekroczyć 20% całkowitego wnioskowanego finansowania.
16 191 projektów, czyli około 10% wszystkich projektów, nie było w stanie przyciągnąć jednego dolara w zastawach. Szesnaście tysięcy osób nie mogło zmusić swojej mamy, by wrzuciła jednego dolara. Chcielibyśmy, żeby tak się nie stało.
Nawet jeśli jesteś w pełni finansowany, nadal możesz ponieść porażkę, nie rozwijając produktu dzięki posiadanym funduszom. Jeśli się spóźnisz lub nie dostarczysz produktu, Twoja społeczność może się odwrócić; w tym momencie nie będziesz miał fanów, lecz wrogów. Niektórzy założyciele napotkali groźby i nękanie po tym, jak nie dotrzymywali terminów dostarczania nagród.
Wreszcie, nie można zapomnieć, że crowdfunding to dopiero pierwszy krok. Próbujesz zbudować biznes, a crowdfunding ma zastąpić pożyczkę. Prowadzenie udanej kampanii jest środkiem do zakończenia tworzenia trwałego biznesu.
Crowdfunding nie jest prostą sprawą. To nie tylko niepewność w Kickstarterze; żadna inna platforma nie jest tak przejrzysta jak Kickstarter, a większość platform jest stroną o najwyższym wskaźniku sukcesu.
Ale nie bój się. Nie wszystko jest kwestią szczęścia. Umiejętność prowadzenia kampanii można opanować. Musisz wybrać odpowiedni produkt.
Jakie produkty najlepiej sprawdzają się w przypadku crowdfundingu?
Wybór właściwego produktu do crowdfundu to najważniejsza część kampanii crowdfundingowej. Najważniejszą częścią doboru odpowiedniego produktu jest znalezienie czegoś, co głęboko przemawia do określonej grupy odbiorców.
Przede wszystkim powinieneś być crowdfundingiem dla konkretnego produktu, a nie, aby założyć sklep sprzedający wiele produktów.
Powodem jest to, że na największych platformach crowdfundingowych można znaleźć tylko produkty, a nie sklepy. Ludzie chcą otrzymać dobry produkt, a nie świetny pomysł na firmę.
Jeśli chcesz rozpocząć działalność od crowdfundingu, musisz prowadzić kampanię z najlepszym produktem, czy to zabawką, elektroniką, czy rzemiosłem. Możesz spróbować zbudować sklep dla powiązanych produktów później, ale powinieneś rozgałęzić się dopiero po tym, jak produkt naprawdę się rozkręcił.
Powinieneś także kierować swój produkt do konkretnej społeczności.
Pomyśl o tym. Duża atrakcyjność crowdfundingu jest bezpośrednio związana z użytkownikami, którzy ostatecznie staną się Twoimi klientami. Pomijasz bank, by dotrzeć bezpośrednio do użytkowników, ponieważ bank nie rozumie produktu i liczby osób, które chcą go kupić.
Jednak, aby być zdobyć fanów, twój produkt musi być czymś, czego nie mogą kupić w sklepie i nie można go łatwo znaleźć w Internecie. Musi istnieć społeczność, która łaknie twojego produktu.Jeśli nie istnieje dedykowana społeczność dla danego produktu, nie ma w nim głębokiego źródła dochodów.
Istnieje wiele społeczności, na które możesz kierować reklamy. Myśl w kategoriach nisz: być może irytacja nęka każdego, kto robi na drutach; może gracze w squasha mają nieustającą niezaspokojoną potrzebę; Podróże lotnicze nadal są dość niewygodne.
Specjalna uwaga dla osób startujących z Kickstarterem:
Jeśli zdecydujesz się wystartować na Kickstarterze, pamiętaj, że jego zasady są bardziej rygorystyczne. Aby zorganizować kampanię na Kickstarterze, musisz już mieć skonfigurowany prototyp; to nie pozwala na tworzenie fotorealistycznych renderingów produktu. Więc jeśli chcesz uruchomić na Kickstarterze, najpierw prototyp.
Inspiracja
Oto kilka produktów finansowanych z różnych platform, które bezpośrednio zaspokajają potrzeby społeczności, tylko po to, aby dać do myślenia.
lüft oferuje oddychającą odzież wierzchnią wykonaną ze specjalnych membran, które są idealne dla narciarzy.
QardioArm to dyskretne, stylowe urządzenie do pomiaru ciśnienia krwi.
Brydge to klawiatura, która zmienia iPada w laptopa.
ProGauntlet, rękawica do walki na miecze, która szczególnie pasuje do historycznych europejskich sztuk walki.
FlyKly Smart Wheel to motoreduktor, który pozwala na jazdę na rowerze bez wysiłku.
To są całkiem spore produkty, prawda? Cóż, wszyscy znaleźli swoją społeczność, aby osiągnąć swoje cele finansowe. Czy nie masz świetnego produktu, którego chcesz, aby świat używał? Cóż, idź i opracuj prototyp i wrzuć na platformę crowdfundingową.
Potrzebujesz więcej inspiracji? Zawsze możesz przeglądać bieżące projekty na Indiegogo i Kickstarter.
Podsumowanie
Nie każdy produkt nadaje się do crowdfundingu. Najlepsze to te, które mają swoją społeczność, która bardzo tego pragnie.