Przepis na dobry landing page
Sprzedajesz coś w Internecie? A może oferujesz jakieś usługi i większość środków marketingowych przeznaczasz na reklamę w sieci? Form reklamowania produktów i usług oraz dotarcia do potencjalnych nowych klientów w Internecie jest wiele. I wciąż dochodzą nowe.
Jednym z takich sposobów jest stworzenie landing page’a, czyli strony docelowej, na której klient będzie mógł ze szczegółami poznać twój produkt. Landing page nie jest reklamą samą w sobie, ponieważ, aby na nią trafić internauta musi wykonać jakiś ruch – kliknąć na baner reklamowy na stronie, na której się reklamujesz, zobaczyć reklamę na Facebooku lub zostać skierowany na twojego landing page’a poprzez Google AdWords.
Jeśli nowy potencjalny klient do ciebie trafi, jak sprawić, aby po sekundzie nie zamknął strony z pomrukiem zawodu? Przedstawiamy kilka prostych rad na skutecznego landing page’a.
Przyciągaj, nie odrzucaj
Dobrze, skoro gość kliknął co trzeba i już pojawił się na naszej stronie, warto byłoby zatrzymać go na tyle, aby przeczytał wystarczającą ilość informacji o twoim produkcie. Cała sztuka polega na tym, aby przekazać informacje w sposób zwięzły. Na pierwszej stronie staraj się umieszczać kilka najważniejszych i krótkich informacji. Dobrym pomysłem będzie zachęcenie potencjalnego klienta chwytliwym nagłówkiem. Wystrzegaj się pop-upów wypadających z każdego kąta ekranu – osoba odwiedzająca twoją stronę ucieknie szybciej niż ci się wydaje.
Zaproś do akcji
Skup się na jednym produkcie/jednej usłudze. Nie staraj się przemycać dodatkowych informacji o innych ofertach, bo możesz osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Klient ma w szczegółach i jak najbardziej przejrzyście dostać to, po co do ciebie przyszedł. Button „Click to action” zachęcający do wykonania jakiejś akcji lub sięgnięcia głębiej może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Prostota przede wszystkim
Nawet jeśli masz pomysł na super-hiper-ekstra stronę internetową z milionem dodatków i funkcjonalności, z layoutem jakiego świat nie widział, to niestety landing page nie będzie dobrym miejscem na wdrożenie tych wizji. Warto byłoby, aby layout, wygląd i rozmieszczenie najważniejszych informacji było jak najbardziej intuicyjne i oszczędne w formie. Bo czasem w natłoku można zgubić to, co najważniejsze.
Bądź uprzejmy
Informacje – są. Zachęta do działania – jest. Gość twojego landing page’a chce więcej? Wspaniale. Dobrze będzie, jeśli zainwestujesz w taki serwer, który będzie przemieszczał klientów z jednego miejsca na drugie w ekspresowym tempie. Landing page nie może zacinać, nie może się ładować, musi działać, tu i teraz.
Jeśli na landing page’u reklamujesz jeden produkt to się na nim skup. Możesz umieścić gdzieś odnośnik do twojej rozbudowanej strony internetowej lub sklepu, ale nie może być to cel nadrzędny, ponieważ wtedy nie będzie to żaden landing page i zamiast pomóc w zakupie lub podjęciu decyzji klienta, może raczej przeszkodzić. A wtedy cała para w gwizdek. Nawet coś tak niepozornego jak dobry landing page może zdziałać cuda. Przekonaj się.
Chcesz skorzystać z usług agencji interaktywnej? wejdz na www.camp7.pl
Tego typu strony mogą być jeszcze bardziej skuteczne jeśli zadba się o jej optymalizacje https://dolp.pl/optymalizacja-stron/ – co wpływa znacząco na jej widoczności i efektywność.