System lojalnościowy – jak wybrać idealnie dopasowany do potrzeb swojego biznesu?

Budowanie lojalności klientów to wyzwanie jakie stoi przed współczesnymi przedsiębiorstwami. Nie należy ono do najłatwiejszych, ale z pewnością warto włożyć w nie nieco pracy, zaangażowania i oczywiście pomysłowości. Popularne w tym zakresie stały się systemy lojalnościowe. Dobrze jednak wiedzieć jaki rodzaj wybrać do specyfiki naszego biznesu.

 

Korzyści materialne

Mówiąc krótko wszelkiego rodzaju nagrody. Tak zwane Price Oriented Loyalty Programs opierają swoje działanie na przekazywaniu uczestnikom nagród rzeczowych. Oczywiście nie za darmo. Użytkownik tego systemu lojalnościowego najczęściej musi zbierać punkty, które następnie wymieni na daną rzecz. Do stworzenia takiego programu niezbędne mogą okazać się specjalne kupony lub karty stałego klienta. POLP to jeden z bardziej znanych systemów lojalnościowych docenianych zarówno przez przedsiębiorców jak i konsumentów. Marki luksusowe mogą pozwolić sobie także na Price And Person Relationship, w tego typu programie konsument może liczyć na otrzymanie drogocennych nagród.

Wpłynąć na emocje

W tworzeniu pozytywnych relacji z klientem może pomóc Person Relationship Maintenance Loyalty Programs. Ich głównym celem jest budowanie zaufania i pozytywnego wizerunku. Z założenia powinny one trwać dłużej niż POLP. Ten system lojalnościowy opiera się na członkostwie w klubie danej marki. Oczywiście można zaoferować klientom także drobne upominki, głównym celem jednak jest podkreślenie uprzywilejowanej pozycji danego konsumenta, względem innych – nie należących do programu.

Co będzie ważniejsze?

Właśnie na to pytanie powinien odpowiedzieć sobie każdy właściciel firmy rozważający stworzenie programu lojalnościowego. Do rozwiania wątpliwości powinna nam posłużyć dokładna analiza grupy docelowej, sprawdzenie jej preferencji i wymagań. Oczywiście może okazać się, że target jest nieco podzielony, wtedy należy zastanowić się na której jego części najbardziej nam zależy. Niezależnie od wyboru bardzo ważne jest także przygotowanie oryginalnej koncepcji programu lojalnościowego, który będzie odpowiadał na potrzeby konsumenta.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *