Inwestujesz w reklamę? Inwestuj w blogerów!

Reklama potrzebna jest każdej firmie i dosłownie każda firma zmaga się z tematem, gdzie i jak reklamować swoje usługi. Dostępne badania pokazują, że inwestowanie w mikroinfluencerów opłaca się obecnie najbardziej, bo to oni tworzą społeczności aktywnie interesujące się polecanym tematem.

Kto to taki mikroinfluencer?

Mikroinfluencerzy to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych, którzy poprzez swoje pasje i zainteresowania budują społeczność dostarczając im autentyczną i często sprawdzoną na sobie dawkę wiedzy na dany temat. Testują, fotografują, robią mini filmiki, opisują zgodnie z prawdą, nie boją się trudnych pytań użytkowników, nie unikając krytyki – dając tym samym rzetelną opinię na temat produktów czy usług.

Co zatem ich różni od celebrytów?

Bardzo wiele, rozpoczynając od stawki za swoje usługi. Są zdecydowanie tańsi, ale nie oznacza to, że gorsi. I tu dawka badań przeprowadzonych w ostatnim czasie na powyższy temat. Jak podkreśla Adam Sanocki, prezes Attention Marketing obecnie decyzje zakupowe klientów zależne są od opinii rodziny i znajomym, blogerów i vlogerów, a reklamy telewizyjne, internetowe i outdoorowe uznawane są za niewiarygodne i mało rzetelne. Z badania przeprowadzonego przez PMR oraz konsultantów Attention Marketing wynika, że ponad 60% respondentów podejmując decyzje zakupowe, najbardziej opiera się na zdaniu rodziny i przyjaciół. Jeżeli chodzi o blogerów czy vlogerów to najbardziej interesują nas opinie innych użytkowników pod opisami produktów, czyli zwyczajnie mówiąc czytamy komentarze innych użytkowników, którzy także przetestowali dany produkt. (Badanie Firmy Attention Marketing – publikacja Newseria Biznes 20.06.2017)

Co jeszcze różni blogerów prowadzących własne profile na przykład na Facebooku czy Instagramie od celebrytów? Oczywiście liczba fanów, w tym przypadku sprawdza się zasada „im mniej, tym lepiej”, a zostało to poparte kolejnymi statystykami. Specjaliści od reklamy internetowej, w tym tej na FB wykazali, że wielkość grup nie przekłada się na odbiór przekazu, tu liczy się właściwa grupa docelowa i właśnie dlatego, jeśli śledzi Cię(grupę) do 1000 osób, zaangażowanych w posty jest określone na poziomie 90 proc. z nich, dalej jeśli śledzi Cię grupa do 4000 użytkowników ich zaangażowanie spada poniżej 10 proc., przy 100 tys. użytkowników zaangażowanie wynosi już tylko – 3 proc., a mając 100 tys. i więcej użytkowników już tylko 0,1 proc. z nich będzie aktywnie udzielać się w postach. Widać z tego jasno, że lepiej zainwestować pieniądze w grupę stricte powiązaną z naszym produktem niż płacić za reklamę, która zniknie w tłumie niezainteresowanych tematem. (Więcej na ten temat w artykule: „Mikroinfluencerzy – kim są i dlaczego warto w nich inwestować? Olgi Kaźmierczak).

Blogerzy oczywiście nie pracują za darmo, czasami firmy dostarczają im tylko produkty do testowania, kupony na zniżki ( w tym także dla czytelników), bądź ustalana jest indywidualna stawka za pracę. W tym temacie trzeba wypracować sobie swój własny sposób płatności z grupą blogerów.

Oto ciekawe grupy FB z podziałem na tematykę, którą się zajmują:

Turystyka – https://www.facebook.com/turystyka24h/

Szkolenia, nauka, edukacja – https://www.facebook.com/kursy.szkolenia/

Obiekty konferencyjne, sale konferencyjne, hotele – https://www.facebook.com/konferencje/

Zdrowie, leczenie, porady – https://www.facebook.com/kliniki/

Sale na wesela, porady ślubne – https://www.facebook.com/SaleNaWesela/

Organizatorzy imprez, eventy – https://www.facebook.com/OrganizatorzyImprezPL/

Informacje prasowe, wiadomości – https://www.facebook.com/prasowe/

 

M-S-M

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *