Jaki parasol z logo firmy wybrać? Poradnik
Interesuje Cię taki gadżet reklamowy jak parasol z logo firmy, ale nie wiesz na co zwrócić uwagę przy jego wyborze, ile może kosztować i jak wyglądać? Specjalnie dla Ciebie przejrzeliśmy dostępną na rynku ofertę parasoli reklamowych i zebraliśmy kilka praktycznych porad.
Długi czy krótki parasol z logo firmy? Nieco o modelach dostępnych na rynku
Zacznijmy od podstaw, czyli tego, jakie w ogóle parasole przeciwdeszczowe nadają się pod nadruk logo i reklamy. U producentów parasoli reklamowych spotkać można rozmaite modele, wśród których najpopularniejsze są:
- parasole długie, tzw. klasyczne, które mogą mieć zawijaną elegancką rączkę lub nowoczesną rączkę,
- parasole krótkie, inaczej zwane kieszonkowymi lub składanymi, które łatwo mieszczą się w plecaku lub torebce,
- parasole XL, czyli większe parasole przeciwdeszczowe, które chronią przed deszczem nawet dwie osoby,
- parasole dziecięce,
- parasole PuTup, czyli tzw. odwracane parasole, który zamykają się od zewnątrz, sprawiając, że nie wnosi się deszczu do pomieszczeń,
- parasole przezroczyste, odblaskowe, a także parasole ekologiczne.
Spodziewać się możesz, że wszystkie one będą dostępne w ogromnej palecie kolorystycznej, a niektóre modele pozwolą Ci nawet wybrać kontrastowe, inne wnętrze parasola albo kolorowe wykończenia. Wybór jest naprawdę ogromny. Dla przykładu, w sklepie internetowym producenta parasoli z nadrukiem reklamowym Schirmmacher https://schirmmacher.pl/ jest ponad 330 różnych modeli, które po przemnożeniu o dostępne warianty kolorystyczne dają ponad 2000 parasoli! I nie są to marne, rozpadające się w rękach gadżety, ale prawdziwe parasole przeciwdeszczowe, jakie normalnie kupuje się w sklepach. Jedyna różnica polega na tym, że od razu zamawiasz i parasol i nadruk logo.
Który parasol z logo firmy będzie najlepszy dla Twojego biznesu?
To zdecydowanie zależy od branży, jaką reprezentujesz, stylu Twojego logotypu, profilu Klienta, a także wartości, z jakimi chcesz się kojarzyć. Dla przykładu, dobrym parasolem reklamowym dla marki kosmetycznej lub modowej dla kobiet z wielkich miast będzie przezroczysty parasol z nadrukiem logo firmy, bo takie są bardzo modne i wyglądają niesłychanie kobieco. Jeśli z kolei Twoja firma ma się kojarzyć z bezpieczeństwem i solidnością, to warto postawić na parasol odblaskowy, który zwiększa widoczność na drodze. Jeśli Twoja firma jest elegancka i prestiżowa, to najlepiej postaw na długi, klasyczny parasol, a jak nowoczesna i z lekkiej, kreatywnej branży, to kieszonkowy lub odwrócony PuTup. Intuicyjnie, dobrymi parasolami dla firmy, która oferuje produkty organiczne lub dba o CSR będzie eko-parasol.
Jakość parasola reklamowego – ważna rzecz
Poza modelem, który pasuje do wizerunku Twojej marki, niesłychanie ważną rzeczą jest jego jakość. Dostępna na rynku oferta jest szeroka i oczywiście, szczególnie w drukarniach i w agencjach z gadżetami reklamowymi znajdziesz wiele niesamowicie tanich parasoli, ale pamiętaj, żeby sprawdzić, gdzie się je produkuje i czy producent daje na nie gwarancję. Jeśli nie, to lepiej poszukać kogoś, kto ją daje.
Dlaczego? Otóż parasol z logo firmy ma być Twoją chodzącą reklamą. Powinien więc nie wyglądać tanio ani badziewnie. Jak myślisz, co pomyśli o Twojej firmie Klient, jeśli dostanie od Ciebie parasol, który złamie się przy pierwszym deszczu? Że nie może na Tobie polegać i dałeś mu coś beznadziejnego. Z pewnością nie takie wrażenie chcesz wywrzeć.
W jakich ilościach można zamawiać parasole z nadrukiem reklamowym?
To kolejne często padające pytanie. Najczęściej minimalne zamówienia na parasole z logo zaczynają się od 100 sztuk, a żeby całość się jak to się mówi “opłaciła” najlepiej jest zamówić 200, czasem 500. Tak jest wtedy, kiedy zamawiasz przez pośredników, którzy sprowadzają parasole z Chin.
Jeśli jednak zdecydujesz się na producenta, który ma również zakłady w Europie, to minimalne zamówienie może być już dużo mniejsze. Dla przykładu, Schirmmacher, o którym wspominaliśmy na początku, realizuje już parasole z logo od 48 sztuk. Cena za parasol wynosi kilkanaście złotych lub przy droższych, certyfikowanych modelach np. od FARE ok. 30-50 zł.
Wybór parasola reklamowego – podsumowanie
Podsumowując cały proces, pamiętaj, żeby dobrać model parasola, który będzie pasował do Twojej marki, znajdź solidne parasole z gwarancją i przede wszystkim nie bój się pytać dostawcy o szczegóły albo o przygotowanie projektu graficznego. Firmy, które specjalizują się w tym temacie są właśnie od tego, żeby pomóc Ci w wyborze i dać porady odnośnie możliwości wizualizacji.