Czy powinieneś zatrudnić agencję marketingu cyfrowego?
Większość firm nie ma budżetu na zatrudnienie zespołu marketerów. Istnieje również wiele innych powodów, dla których zatrudnianie zespołu jest trudne.
Przedstawię kilka różnych powodów, które warto wziąć pod uwagę, rozważając zatrudnienie zewnętrznej pomocy w zakresie marketingu cyfrowego.
Potrzebujesz obecności cyfrowej i nie możesz zrobić tego wszystkiego sam
Wiele zależy od branży, w której działasz, ale najczęściej potrzebujesz obecności cyfrowej. Twój klient prawdopodobnie googluje Ciebie i Twoich konkurentów, porównując wszystkie dostępne opcje. Jeśli nie masz (przynajmniej akceptowalnej) obecności w Internecie, Twoi klienci mogą po prostu pójść z konkurencją.
Chociaż wszyscy rozumieją, że posiadanie strony internetowej lub mediów społecznościowych może być korzyścią lub prowadzić do większej sprzedaży, nie wiedzą, co zrobić poza konfiguracją witryn — zbudować je, a potem co?
Jeśli nie masz dużo czasu na tworzenie treści, zarządzanie witryną / mediami społecznościowymi, nie uzyskasz z tego dużej wartości. To nie musi być drogie, ale zajmie dużo czasu. A jeśli Twoja podstawowa działalność / wiedza nie dotyczy marketingu cyfrowego, będziesz w stanie poradzić sobie z nimi skutecznie lub wydajnie.
Potrzebujesz kierunku i strategii
Wiele firm ma stronę internetową lub media społecznościowe, ponieważ uważają, że ich potrzebują (punkt powyżej), albo dlatego, że mają je konkurenci. Jednak zwykle niewiele myśli się o tym, dlaczego te kanały istnieją, co mają robić i jak przekonwertować potencjalnych klientów na płatnych.
Agencje i konsultanci cyfrowi powinni być w stanie pomóc w zrozumieniu 1) kim są twoi konkurenci, 2) jak wygląda typowa podróż konsumencka, 3) co robią konkurenci, 4) jakie marki (w Twojej branży i poza nią) robią to działa i 5) opłacalne możliwości poszukiwania dla Twojej firmy.
Analizując, co robić i jak do tego podejść, znacznie skuteczniej wykorzystasz każdy kanał do określonych celów i w rezultacie rozwiniesz swój biznes. Pominięcie tego kluczowego kroku zwykle kończy się stratą czasu i pieniędzy.
Agencje zyskują na wartości
Zatrudnienie pomocy w pełnym wymiarze godzin jest drogie. Bardziej prawdopodobne jest, że pomoc nie będzie specjalizować się w jednej rzeczy (a jeśli masz szczęście w dwóch rzeczach) — na przykład możesz znaleźć dobrego grafika lub fotografa, ale mało prawdopodobnego, który jest również dobry w SEO/SEM, filmowaniu, społecznościach media itp.
Jeśli zatrudnisz agencję marketingu cyfrowego, możesz skorzystać z jej zasobów — zazwyczaj są to twórcy treści (pisarze, fotografowie, projektanci, filmowcy), eksperci SEO/SEM, stratedzy ds. mediów społecznościowych, eksperci PPC, organizatorzy wydarzeń, m.in. wiele innych (większość pracowników agencji ma różne doświadczenia marketingowe z doświadczeniem w reklamie offline, tradycyjnym marketingu itp.).
Otrzymujesz znacznie więcej ze swojego budżetu, a ponieważ niekoniecznie potrzebujesz ekspertów od kanałów pracujących dla Ciebie w pełnym wymiarze godzin, możliwość korzystania z tych zasobów w razie potrzeby znacznie ułatwia życie (i jest o wiele tańsze).
Możesz skupić się na swoim biznesie
Prawdopodobnie jesteś zajęty. Jako właściciel firmy każdego dnia gasisz różne pożary. Nigdy nie ma chwili spokoju, a co dopiero czasu na zastanowienie się nad tworzeniem treści do mediów społecznościowych.
Outsourcing działań marketingowych pozwala Ci skoncentrować się na tym, w czym jesteś najlepszy — na rozwijaniu firmy. W większości przypadków spędzanie czasu na rozwijaniu relacji ze strategicznymi partnerami lub usprawnianiu przepływu operacji jest korzystniejsze dla firmy niż odpowiadanie na kilka komentarzy na Instagramie.
Chociaż marketing cyfrowy jest ważny, zwykle nie jest od razu ważny. W szczególności w przypadku mediów społecznościowych nie od razu zobaczysz ogromne korzyści. Marketing przychodzący wymaga czasu, ale gdy wszystko jest już skonfigurowane i działa sprawnie, sprawy stają się znacznie łatwiejsze.
Jeśli spędzasz więcej niż godzinę dziennie na marketingu, powinieneś poszukać pomocy (jeśli nie agencji marketingu cyfrowego, to przynajmniej konsultanta cyfrowego). Zamiast tego skup się na swojej firmie.
———————
Szukasz profesjonalnego wsparcia w zakresie marketingu internetowego? Skontaktuj się z nami – poznaj MapiMedia, czyli profesjonalną agencję marketingową. Co możemy dla Ciebie zrobić?
- Przygotujemy stronę internetową lub sklep e-commerce,
- zajmiemy się prowadzeniem reklam Google Ads,
- zadbamy o pozycjonowanie twojego serwisu,
- przeszkolimy Cię z prowadzenia kampanii,
- będziemy administrować stronę,
- wykonamy audyt SEO.
Odwiedź: https://mapimedia.eu/ – i poznaj nas bliżej! Wybierz profesjonalistów, którzy wprowadzą Cię w świat internetu.
—————
Uzyskujesz wymierne rezultaty
Rozumiesz wartość mediów społecznościowych i płatnych reklam cyfrowych (SEM/PPC) i jesteś gotów zapłacić, ale zrozumienie testowania/optymalizacji to zupełnie inna historia.
Największą zaletą marketingu cyfrowego (w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy) jest to, że wszystko jest mierzalne. Oznacza to, że możesz stale testować i optymalizować. Dzięki danym, które otrzymujesz, ekspert może łatwo powiedzieć, co warto robić, a co nie.
Wydawanie kilku tysięcy miesięcznie może wydawać się okropnym pomysłem, dopóki nie będziesz w stanie pokazać danych, które dowiodą, że otrzymujesz prawdziwy zwrot. W rzeczywistości wydawanie 200 złtych miesięcznie to zły pomysł, jeśli robisz to na ślepo i nie zawracasz sobie głowy wynikami (zbyt często słyszę, jak właściciele firm mówią „myślę, że to działa” i nie są w stanie wyjaśnić, dlaczego).
Dane są same w sobie specjalnością. Jeśli chcesz uzyskać wiedzę o skutecznej reklamie, prawdopodobnie powinieneś zatrudnić agencję.
Możesz szybko zwiększyć skalę
Kiedy wszystko idzie dobrze, mogą to zrobić w mgnieniu oka.
Zatrudnianie i szkolenie nowych pracowników zajmuje dużo czasu (i nie ma już wielu talentów do marketingu cyfrowego czekających na zatrudnienie). Dzięki agencjom możesz szybko się rozwijać (jednocześnie szukając pełnoetatowej pomocy) – zadbamy o pozycjonowanie twojego serwisu.
Tylko dlatego, że masz agencję zaliczkową, nie oznacza to, że musisz trzymać się ich na dłuższą metę. Możliwości zmieniają się z czasem, a współpraca z agencją pozwala przynajmniej na ciągłe przeglądanie sytuacji (z drugiej strony zwolnienie pracownika może być trudne i zawiłe).
Rozważając agencje marketingu cyfrowego, ważne jest, aby znaleźć taką, która naprawdę rozumie, czego szukasz i czy może rzeczywiście pomóc w rozwiązaniu Twoich problemów. Chodzi o podejmowanie decyzji, które są najlepsze dla Ciebie i Twojej firmy.
To może być dość trudne, ale rozmawiaj i zadawaj mnóstwo pytań. Uważaj na agencje, które twierdzą, że mogą zrobić wszystko (to łapanie gotówki i wymyślą, jak to zrobić po podpisaniu umowy), wszystkie agencje specjalizują się w kilku rzeczach, ale żadna nie robi wszystkiego.
Powodzenia.
———-
Zatrudnienie pomocy w pełnym wymiarze godzin jest drogie. Bardziej prawdopodobne jest, że pomoc nie będzie specjalizować się w jednej rzeczy (a jeśli masz szczęście w dwóch rzeczach) — na przykład możesz znaleźć dobrego grafika lub fotografa, ale mało prawdopodobnego, który jest również dobry w SEO/SEM, filmowaniu, społecznościach media itp.
Jeśli zatrudnisz agencję marketingu cyfrowego, możesz skorzystać z jej zasobów — zazwyczaj są to twórcy treści (pisarze, fotografowie, projektanci, filmowcy), eksperci SEO/SEM, stratedzy ds. mediów społecznościowych, eksperci PPC, organizatorzy wydarzeń, m.in. wiele innych (większość pracowników agencji ma różne doświadczenia marketingowe z doświadczeniem w reklamie offline, tradycyjnym marketingu itp.).
Otrzymujesz znacznie więcej ze swojego budżetu, a ponieważ niekoniecznie potrzebujesz ekspertów od kanałów pracujących dla Ciebie w pełnym wymiarze godzin, możliwość korzystania z tych zasobów w razie potrzeby znacznie ułatwia życie (i jest o wiele tańsze).
Przygotowaniu tekstu przy współpracy z klientem
———-