Czym są systemy CRM
Walka o potencjalnego klienta i domknięcie sprzedaży stają się z roku na rok coraz trudniejsze – wszystko to za sprawą rosnącej liczby firm i dostawców. Im więcej produktów i usług dostępnych na rynku, tym trudniej przebić się ze swoją ofertą, a czasy konkurowania tylko i wyłącznie ceną już dawno odeszły do lamusa. Czym więc przyciągnąć potencjalnych kontrahentów? Rosnące znaczenie ma przede wszystkim jakość obsługi klienta. Najlepszym sposobem na jej poprawę jest prawidłowo wdrożony system CRM. Angielski skrótowiec pochodzi od sformułowania Customer Relationship Management, co tłumaczy się na język polski jako Zarządzanie Kontaktami z Klientem. Niedostateczna świadomość firmy w tym zakresie może skutkować wieloma problemami, dlatego warto dokładnie zapoznać się z działaniem specjalistycznych narzędzi.
Czym są systemy CRM?
Codziennie klienci kontaktują się z firmą w różnego rodzaju sprawach – zaczynając od zapytań o ofertę, przechodząc przez zamówienia, a kończąc na reklamacjach i zwrotach. Każda rozmowa i mail niesie ze sobą często niemałą ilość cennych danych, które trudno przechować bez dedykowanego narzędzia. Ranking CRM zawiera tego typu programy, które pozwalają zgromadzić wszelkie informacje dotyczące wcześniejszych kontaktów. W bazie danych przypisuje się do kontrahenta numer, a następnie cała komunikacja kompletowana jest pod konkretnym identyfikatorem. Znacznie ułatwia to zarządzanie całym procesem obsługi klientów, dzięki czemu rośnie ich zadowolenie – dla przykładu: nie muszą już przy każdym telefonie tłumaczyć jak wygląda ich historia zakupowa, gdyż konsultant szybko znajduje listę poprzednich zamówień i posiada wgląd we wszystkie transakcje.
Właściciele rozwijających się firm często zadają sobie pytanie: na jakim etapie najlepiej wdrożyć profesjonalne zarządzanie kontaktami z klientem? Tego rodzaju program kojarzy się często wyłącznie z ogromnymi korporacjami, ale jest to błędne przekonanie. System CRM dla MŚP będzie znacznie ułatwiał rozwój, niezależnie od rozmiarów i struktury firmy. Im wcześniej tego typu narzędzie zostanie wprowadzone, tym łatwiej później zapanować nad stale rosnącą liczbą klientów. Zwlekanie z zakupem dedykowanego programu poskutkuje w przyszłości problemami z migracją – wszystkie dane wcześniej czy później trzeba będzie przekazać do nowej bazy.
O czym warto pamiętać wybierając CRM online dla małej firmy? Sprawdź!
Ranking systemów CRM
Przeglądanie dostępnych na rynku rozwiązań może przyprawić o zawrót głowy – szeroka paleta dostępnych opcji potrafi przytłoczyć, szczególnie jeśli nie mamy dokładnie przeanalizowanych potrzeb. Wybierając narzędzie dla naszego biznesu najlepiej zdecydować się na program, który sprawdził się już wcześniej w innej firmie o podobnym profilu działalności. Ranking CRM będzie doskonałą pomocą w procesie decyzyjnym, gdyż zawiera on starannie przygotowane zestawienie najczęściej wybieranych systemów. Decydując się na jeden z nich można mieć pewność, że zakupione rozwiązanie będzie sprawdzone w praktyce, a przez to optymalne i dopasowane do potrzeb typowych dla branży.