Jak sprzedawać w internecie?
Chcesz sprzedawać w internecie ale nie wiesz jak zacząć? Być może już otworzyłeś swój sklep internetowy ale nie do końca wiesz co dalej? Zapraszam zatem do lektury. Z lektury dowiesz się jak zacząć sprzedawać, we własnym sklepie internetowym oraz co zrobić by sklep internetowy sprzedawał.
Pomysł na sprzedaż
To chyba najważniejszy etap tworzenia sklepu internetowego. To tutaj już ważą się losy naszego biznesu internetowego. Oczywiście powinniśmy działać w branży, która sprawia nam satysfakcję, tylko z pasją możemy radzić sobie z silną konkurencją, ale często zdarza się tak, że sprzedawcy otwierają sklep internetowy, w branży, w której działają giganci z ogromnym kapitałem na reklamę. W taki sytuacja startup staje przed ścianą, której nie może przebić, po czym plajtuje.
Profil asortymentu z jakim wejdziemy, w internet musi sobie znaleźć miejsce w sieci. Może to być nisza produktowa, mogą to być produkty, który naprawdę nie sposób, w Polsce dostać. Musimy przeanalizować rynek e-commerce czy jest, danej przestrzeni miejsce na nasz sklep internetowy oraz czy jesteśmy, w stanie stanąć w szranki z konkurencją i wygrać.
Tworzenie sklepu internetowego
To nie podlega dyskusji, sklep internetowy powinniśmy zlecić firmie, która, w tworzeniu sklepów się specjalizuje. Najbardziej kreatywnym studiem i chyba największym tworzącym sklepy internetowe jest studio programistyczne Design Cart. Warto odwiedzić również ich stronę www, znajdziecie tam naprawdę ogromną dawkę wiedzy z zakresu e-commerce. Sklep internetowy to nasze narzędzie, które musi być użyteczne dla nas oraz naszych klientów. Sklep powinien być maksymalnie bezpieczny. To nie strona firmowa, która poddając się najazdowi hakerów po prostu nie działa. Sklep internetowy przechowuje dane naszych klientów. Wyciek danych spowodowany udanym atakiem, może dla nich być niebezpieczny, a na nas zesłać nie miłe konsekwencje.
Sklep internetowy również musi odpowiednio wyglądać. Szata graficzna powinna być zgodna z najnowszymi standardami projektowymi. Klient wchodzący na nasz sklep internetowy powinien od razu poczuć, że dobrze trafił i przystąpić do buszowania po sklepie. W wielu branżach udział użytkowników mobilnych, w ogólnych odwiedzinach sklepu internetowego wynosi ponad 60% dlatego sklep internetowy musi być wykonany, w technologii responsywnej.
Ostatnim powodem dla którego powinno się zlecić stworzenie sklepu internetowego agencji interaktywnej jest gwarancja. Przy wydaniu sklepu internetowego nie koniecznie dojrzeliśmy wszystkie błędy, warto mieć furtkę do powrotu, w celu likwidacji problemów.
Promocja sklepu internetowego
Gdy mamy już sklep internetowy stworzony i zwodowany, w odmętach internetu powinniśmy rozpocząć jego promocję. To odpowiednia promocja przyciągnie klientów do naszego sklepu internetowego. Jak tego jednak dokonać? Najlepszymi metodami promocji są Social Media i Google.
Promowanie sklepu internetowego na Facebook polega na docieraniu do jak najszerszej grupy ludzi i zachęcania go do robienia zakupów. W tym celu tworzymy stronę Fun Page zaczynamy od zebrania jak największej ilości polubień od znajomy, znajomych znajomych. Publikujemy posty przedstawiające ciekawe produkty, nowości w sklepie internetowym, promujemy je.
Zachętą do dokonania produktu często wystarczy umiejętne pisanie językiem korzyści, ale też będą pomocne kody rabatowe, kupony a nawet konkursy. Klienci lubią mieć korzyść. A promocję traktują często jak możliwość oszczędzenia.
Kolejną metodą promocji jest pozycjonowanie sklepu internetowego, w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepu internetowego zaczynamy od jego optymalizacji, aby wyszukiwarki internetowe patrzyły na niego jak najbardziej łaskawym okiem. W dalszej części pozycjonowanie polega na doskonaleniu samego sklepu internetowego pod względem treści oraz zdobywania do niego jakościowych linków.
Polecamy – Shopify Liquid i Shopify Plus
Czym są jakościowe linki? To hiperłącza prowadzące do naszego sklepu internetowego ze stron WWW o podobnej tematyce, działających w tej samej branży. Im popularniejszy serwis, lepiej widoczny w wyszukiwarce Google tym link jest bardziej wartościowy.
Podsumowując aby sprzedawać, w internecie potrzebujemy przejść przez 3 etapy budowania biznesu:
- musimy określić co chcemy sprzedawać
- musimy stworzyć sklep internetowy
- oraz sklep internetowy musimy wypromować.