Czy warto promować się w grupach Facebooka?
Social media to najsilniejsze narzędzie marketingowe, które pozwala na dotarcie do osób z całego świata. Prymusem w tym zakresie niezmiennie jest Facebook. Jak dotąd królowały na nim strony, jednak Mark Zuckerberg sugeruje, że w przyszłości (jeżeli jeszcze nie) ich funkcję przejmą grupy. Chcesz się dowiedzieć dlaczego to właśnie grupy stają się podstawą pracy na Facebooku? Jest to świetne narzędzie do bezpłatnego pozyskiwania klientów. Dowiesz się wszystkiego czytając dalej.
Grupy dziś
Aktualnie tworząc grupę, możesz wygrać jej kategorię:
- ogólną,
- kupna i sprzedaży,
- edukację społecznościową,
- gry,
- oferty pracy.
Wszystko wskazuje jednak na to, że kategorie te będą miały coraz większy zakres. To właśnie dlatego target będzie coraz lepiej określony. Jest to jeden z powodów, dla którego warto. Mamy jednak dla Ciebie o wiele więcej argumentów.
Dlaczego warto?
- Target
Twoja grupa odbiorców staje się dzięki takiej inicjatywie wartościową społecznością, która może być jednocześnie prywatna. Dzięki temu potencjalni klienci mogą czuć się bezpiecznie zadając pytania w obrębie facebookowej grupy. Prywatność, to jednocześnie zdobywanie zaufania swoich odbiorców, dla których posty będą ekskluzywne. Dlaczego? Ponieważ tylko Ci, którzy do grupy dołączyli, mają do nich dostęp! pamiętaj jednak, że to może zmniejszyć Twoje zasięgi. - Zasięgi
Facebook ma to do siebie, że gdy testuje nowości, to właśnie one wybijają się najczęściej. Do użytkowników będzie więc o wiele łatwiej dotrzeć do Ciebie i Twoich postów, a dzięki ich aktywności zdobędziesz jeszcze więcej interakcji. Efekt śnieżnej kuli jest niemal gwarantowany. - Zdobycie nowych członków grupy
Zdobywanie kolejnych osób w grupie jest podstawowym celem założenia w ogóle takiej inicjatywy. To dzięki zdobywaniu odbiorców możesz liczyć na to, że członkom grupy tematycznej stale będą pojawiać się posty z Twojej grupy. Pamiętaj o zachęcaniu do dyskusji, gdyż jest to bardzo ważne szczególnie na początku.
Możliwości facebookowej grupy
- zakładanie eventów,
- dostęp do statystyk,
- poszerzanie wiedzy swoich klientów,
- pozyskiwanie klientów,
- powitanie nowych członków grupy (np. co tydzień).
Po co?
Grupy na facebooku służą przede wszystkim dzieleniem się wiedzą na temat np. produktu Twojej firmy. Lepiej nie korzystać z tego narzędzia jako formy promocyjnej najnowszych produktów – od tego istnieje Twój fanpage!
Tworzenie wspólnoty
Na Twojej grupie facebookowej Twoi klienci mogą dopytywać o dodatkowe funkcje, a Ty możesz dzielić się ciekawostkami na temat firmy czy danych inicjatyw. Dzięki temu budowanie marki staje się przyjemniejsze, a za kulisy mogą zajrzeć najbardziej ciekawi klienci. Dodatkowo, tworzy to pewną wspólnotę, dzięki której Twoi klienci poczują się bliżej marki i Ciebie, więc będą polecać produkty rodzinie i znajomym!
Promocja na grupach na facebooku
Różnica między promocją na stronie, a na grupie jest kolosalna. Dlaczego? Nastawiona jest przede wszystkim w kierunku kontaktu z klientem. Na grupie najważniejsza jest relacja między moderatorem a klientem. Właśnie dlatego nie jest to miejsce na typową reklamę. Posty w mediach społecznościowych muszą być angażujące, bo to właśnie od ilości reakcji i komentarzy zależy, czy Facebook zdecyduje dany post wyświetlać jak najczęściej, czy jednak zginie w czeluści innych informacji.
Jak napisać angażujący post?
- Nawiązuj do poprzednich wypowiedzi…
…i koniecznie zaznacz przy tym osoby, które dany temat podjęły wcześniej! - Zamieszczaj ankiety
Pamiętaj, żeby dopytywać o odpowiedzi konkretnych członków grupy, by zachęcić ich do aktywizacji. - Zadawaj pytania:
- Co o tym myślicie?
- Jakie jest Wasze zdanie?
- Podoba Wam się?
- Widzicie siebie na zdjęciach z naszego eventu?
- Interakcja = dodatkowe materiały informacyjne
Jeżeli członkowie grupy zobaczą, że za komentarze przy danym poście, wysyłasz dodatkowe materiały, tym chętniej się zaktywizują. Dzięki temu oni zdobywają wiedzę, a Ty zdobywasz post, który dociera do większej ilości ludzi.
Wartość posta
By grupa stale się rozszerzała i rozwijała ważnym czynnikiem jest zadbanie o wartości dodawanych na niej postów. Nie tylko Twoje, ale również posty jej członków muszą być odpowiednio moderowane. Spam na grupie nie spowoduje większych interakcji, a raczej zachęci większość osób do odejścia z takiej grupy. Ważne, byś trzymał rękę na pulsie, moderował to, co się dzieje oraz trzymał się tematyki grupy.
Promocja firmy na grupach Facebook – warto!
Czy warto promować się na grupach Facebooka? Tak.
Trzeba jednak mieć podstawową wiedzę na temat tego jakie formy wzbudzania zaufania wśród odbiorców na takiej grupie obowiązują. Pamiętaj, że grupa facebookowa to nie fanpage Twojej firmy – wszystkie nowości reklamujesz właśnie tam, a grupa jest przestrzenią do interakcji. Gdy zapamięta się tę fundamentalną zasadę, promocja na grupach stanie się wyjątkową możliwością kontaktu z klientem i poszerzaniem wiedzy nie tylko członków grupy ale również i Twojej. Możesz to robić sam lub zlecić to agencji social media, która wykona tą pracę za Ciebie. Agencja Rise UP oprócz promocji w grupach oferuje kompleksowe prowadzenie profilu w social media, opracowanie szaty graficznej, konfigurację płatnych reklam FB Ads czy copywriting. Czasami warto jest skalować swój biznes – najważniejsze jest, abyś zaczął działać!