Kalendarze książkowe
Kalendarze książkowe cieszą się rosnąca popularnością wśród ludzi w różnych przedziałach wiekowych, o różnych zainteresowaniach, jak i związanych z różnymi zawodami. Tak szerokie spektrum odbiorców nie mogło zostać niezauważone przez specjalistów od reklamy, którzy bardzo chętnie zaczęli sięgać po kalendarze w celach pozyskania nowych klientów dla firm przez nich obsługiwanych. W ten sposób, ponad dekadę temu, doszło do powstania zupełnie nowego nurtu wśród producentów kalendarzy, którzy widząc nową grupę odbiorców swoich produktów stworzyli oferty kierowane wyłącznie do firm.
Aktualnie, gdy temat kalendarzy stał się mocno popularny wśród przedsiębiorców dbających o stały rozrost swoich firm, kalendarze często są zamawiane bezpośrednio przez przedstawicielstwo firmy od producentów kalendarzy, z pominięciem specjalistów od reklamy. Praktyka ta jest efektem znacznego uproszczenia sposobu składania zamówień nawet na indywidualne kalendarze książkowe, podczas którego firmy realizujące zamówienie bardzo często podejmują się opracowania wszelkich materiałów graficznych służących powstaniu kalendarzy reklamowych.
W momencie, gdy wybór odpowiedniego modelu kalendarzy spoczywa na barkach pracowników firmy, możliwe jest napotkanie pewnych trudności z odnalezieniem najlepszego wzoru, który możliwie najbardziej oddawałby charakter firmy – nie każdy musi znać się na wzornictwie, czy też reklamie. Jak więc odpowiednio wybrać kalendarze książkowe dla swojej firmy?
Kalendarze książkowe – wybór wzoru
Wybranie takiego modelu kalendarzy, które najbardziej pokryją się ze specyfiką firmy, której gadżetem mają się stać, jest bardzo istotnym etapem składania zamówienia. Najlepszym punktem wyjścia jest znalezienie odpowiedniej firmy, która oferuje kalendarze książkowe dla firm. Jedną z wiodących marek w tej branży jest Studio Kalendarzy, które cieszy się duża popularnością oraz bardzo pochlebnymi opiniami. Warto więc zapoznać się z ofertą na kalendarze książkowe tej firmy odwiedzając stronę studiokalendarzy.pl/kalendarze-reklamowe/ksiazkowe. Odnajdziecie tam wiele wzorów, które zostały opracowane specjalnie z myślą o firmach poszukujących efektownych gadżetów reklamowych.
Łatwo zorientować się, że w tak dużym gąszczu modeli, które dodatkowo dostępne są w tak wielu opcjach kolorystycznych, nie trudno o lekki zawrót głowy. Nie trudno również dokonać nie do końca trafnego wyboru, lecz właśnie uniknięciu takowych ma służyć ten artykuł.
Jak ustaliliśmy wcześniej, trafiony wybór wzoru jest niezmiernie istotny. Podejmując się tego wyzwania warto kierować się kilkoma aspektami:
- kolorystyka oprawy kalendarzy
Pierwszą cechą ofert na kalendarze książkowe, która „rzuca się w oczy” już na samym początku ich przeglądania, jest ogromny wybór kolorów. W momencie wybierania najbardziej dopasowanej kolorystyki do konkretnej firmy warto poszukać takich kalendarzy, które wykonane są z materiałów wykorzystujących kolorystykę stosowaną w logo firmy. Jest to jedna z najprostszych i sprawdzonych metod na wybranie najbardziej adekwatnego modelu kalendarzy, które mogłyby sprawdzić się w roli firmowego gadżetu. - materiał oprawy kalendarzy
Kalendarze książkowe produkuje się z użyciem bardzo wielu, zróżnicowanych opraw, które poza aspektem kolorystycznym, różnią się wzajemnie teksturą oraz fakturą. Rodzaj okleiny również można dobrać pod kątem rodzaju prowadzonej przez firmę działalności. Część oklein wydaje się być stworzona specjalnie z myślą o poszczególnych gałęziach przemysłu, czy też biznesu i niewątpliwie zaliczają się do nich takie, które wyglądem przypominają drewno, beton, materiał, czy też powierzchnie karbonowe. - dodatki do kalendarzy
Kolejną rzeczą, której warto poświęcić uwagę są różnego rodzaju dodatki. Do jednych z popularniejszych zaliczają się przeróżne formy zamknięć kalendarzy, które mogą pozytywnie wpłynąć na wygląd oraz sposób użytkowania kalendarzy. Oprócz zamknięć, ostatnimi czas popularne stały się specjalne, eleganckie blaszki, które doklejane są do opraw i służą wygrawerowaniu logo zamawiającej je firmy.
Przeszukanie oferty na kalendarze książkowe z uwzględnieniem powyższych ich aspektów spowoduje, że będą one sprawiały wrażenie powstałych specjalnie na zamówienie danej firmy, co ma bardzo dobry oddźwięk wizerunkowy.
Treści reklamowe a kalendarze książkowe
Jeśli wybierzemy już takie kalendarze, które w pełni odpowiadają naszym potrzebom, to pozostaje kwestia nadania im „znamion reklamowych”. Reklamę w kontekście kalendarzy książkowych umieszcza się na okładce lub we wnętrzu kalendarzy.
Obowiązkowym wręcz wydaje się umieszczenie reklamy na okładce kalendarzy, która to cześć jest najbardziej reprezentatywną częścią każdego kalendarza. Bardzo dobra praktyką jest „niezaśmiecanie” okładki zbyt dużą ilością treści reklamowych, lecz skłonienie się w stronę minimalizmu. Bardzo często na okładce umieszcza się logo firmy i ewentualnie hasło reklamowe, co w zupełności wystarcza i w 100% spełnia swoją rolę, a można to wykonać stosując eleganckie tłoczenia, grawerowanie laserowe lub nadruki. Wszystkie metody świetnie sprawdzą się w swojej roli, a w wyborze najodpowiedniejszej techniki z pewnością doradzi Wam firma u której zlecicie wykonanie kalendarzy.
Jeśli zależy Wam na umieszczeniu bardziej obszernych treści reklamowych lub informacji związanych z Waszą firmą, to dobrze jest rozważyć umieszczenie ich we wnętrzu bloku. Stosując tak zwane „wklejki” można w dowolnym miejscu bloku umiejscowić istotne dla Waszej firmy dane, które na stałe będą integralną częścią kalendarzy. Wklejki są idealnym nośnikiem obszernych treści reklamowych, które nie tylko nie są nachalne, a nawet, przy odpowiednim ich zaprojektowaniu, eleganckie.
Podsumowanie…
Kalendarze książkowe dają Wam bardzo szerokie pole manewru w kontekście dobrania ich kolorystyki oraz innych, istotnych aspektów. Warto jednak podejść do tego jako do okazji na stworzenie efektownego gadżetu reklamowego poświęcając na złożenie zamówienia trochę więcej czasu, a z pewnością poświęcony czas zaprocentuje.
Ciekawa treść o kalendarzu, więcej o tym gadżecie pisze na swoich stronach http://www.iveno.pl