Landing page a pozycjonowanie stron internetowych
Landing page, czyli strona docelowa, jest coraz chętniej stosowana w trakcie różnorodnych kampanii internetowych. Umiejętne jej użycie potrafi przynieść zaskakujące efekty nie tylko zwiększające sprzedaż czy też grono zadowolonych klientów, lecz także wspierające pozycjonowanie stron danej marki. Czym jest landing page oraz o czym należy pamiętać w trakcie jej tworzenia i optymalizowania? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w przygotowanym artykule!
Czym jest landing page?
Landing page, inaczej nazywana stroną docelową lub lądowania, to witryna, do której przekierowują dodawane przez nas odnośniki. Najczęściej jest ona związana z prowadzoną przez nas kampanią lub powiązana z wybranymi słowami kluczowymi, a odwiedziny na niej powinny skończyć się wykonaniem przez internautę oczekiwanej przez nas akcji, np. zrobienia zakupów w sklepie internetowym, założenia konta w serwisie czy po prostu zapisania się do newslettera.
Zazwyczaj landing page jest po prostu zakładką na stronie internetowej, w której użytkownik może wykonać oczekiwaną przez nas czynność. Oczywiście istnieje również możliwość zaprojektowania osobnej witryny w formie one-page dedykowanej danej kampanii. Wspomniana one-page to nic innego, jak strona z jednym adresem – nie istnieją podstrony, wszystkie informacje znajdują się w jej obrębie, a internauci mogą nawigować po niej za pomocą tradycyjnego scrollowania. Jak się okazuje – landing page może być niezwykle pomocna w trakcie prowadzenia działań z zakresu SEO, wśród których znajduje się także pozycjonowanie stron internetowych.
Landing page stworzone pod pozycjonowanie stron
Aby nasze działania przynosiły oczekiwane efekty, niezbędne jest zastosowanie się do kilku cennych wskazówek, które znacznie ułatwią pozycjonowanie strony typu landing page. Pierwszym krokiem jest dostosowanie treści w witrynie – powinny one wyczerpywać temat, zawierać najważniejsze frazy kluczowe i być stworzone nie tylko dla użytkowników sieci, lecz także dla robotów Google, które muszą uznać je za wartościowe. Kluczową kwestią jest ich unikalność – choć wydaje się to oczywiste, to wiele portali nadal kopiuje treści z innych serwisów, przez co pozycjonowanie ich strony nie przynosi efektów. Niezbędna jest także obecność nagłówków w tekstach, w szczególności H1 i H2.
Treści to jednak nie wszystko, na co warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania strony internetowej typu landing page. Należy pamiętać także o jej odpowiedniej optymalizacji. Warto zacząć od prawidłowo stworzonych metatagów – tytuł i opis muszą być przede wszystkim zachęcające dla potencjalnego klienta. Dobrym pomysłem jest umieszczenie w nich przynajmniej jednego słowa kluczowego. Kolejnym etapem jest poprawa adresu URL, czyli adresu strony landing page. Powinien być krótki, zawierać wybrane frazy i nawiązywać do tematyki strony.
Nie bez znaczenia są również grafiki – zdjęcia wysokiej jakości w działaniach z zakresu pozycjonowania stron zdecydowanie wygrywają z tymi pełnymi widocznych pikseli. Nie można zapomnieć o odpowiednim ich podpisaniu (atrybut Alt z krótkim opisem). Dzięki temu internauci będą mogli trafić na landing page, wyszukując ją po jednym z obrazów umieszczonych w witrynie. Niezbędne są także odnośniki, czyli linki, do zewnętrznych serwisów, w tym między innymi do profili w mediach społecznościowych Twojej firmy. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje również techniczne aspekty, np. czas ładowania się witryny, który powinien być jak najkrótszy, prawidłowe czcionki dostosowane do języka landing page czy ogólną, intuicyjną nawigację po serwisie. Każdy z tych kroków przybliża nas do jak najwyższej pozycji w wyszukiwaniach Google.