Jak powinna być skonstruowana strona internetowa?
Ciężko dziś prowadzić jakikolwiek biznes bez firmowej strony internetowej. Właściwie to niemożliwe. W błędzie są jednak ci, którzy uważają, iż do jej zaprojektowania nie potrzeba przykładać wielkiej wagi. Od tego bowiem, jak jest skonstruowana, zależy bardzo wiele. Na co więc zwracać uwagę?
Strona internetowa świadczy o jakości firmy
Codziennie otwierane są nowe biznesy, co zauważyć szczególnie można po ogromnej ilości stron internetowych. Niektóre z nich nie mają jednak żadnej wartości dla firmy, bo – owszem są, powstały, ale prezentują się jakby zostały zrobione na szybko, od niechcenia. A taka witryna nie tylko nie pomoże w prowadzeniu biznesu, ale i może zaszkodzić. Jeśli bowiem potencjalny klient, odwiedzając naszą firmową stronę, zastanie nieład – zarówno funkcjonalny, jak i estetyczny, szybko nam podziękuję, a i dodatkowo poinformuje o tym fakcie inne osoby – znajomych, rodzinę, współpracowników itd.
Tworzenie stron internetowych to więc zajęcie trudniejsze, niż niektórym się wydaje. Musimy więc pamiętać, by nie bagatelizować jej znaczenia, powierzając jej zaprojektowanie profesjonalistom, na przykład z Web Development.
Firmowa witryna – absolutne podstawy, o których trzeba pamiętać!
Żeby więc nie popełnić częstego błędu wielu firm, które myślą, że sama obecność strony, i to niezależnie jakiej jakości, wystarczy – powinniśmy od samego początku podejść do tej tematyki poważnie. Potraktować witrynę jako jeden z ważniejszych elementów w firmowej układane. Strona przede wszystkim musi być przejrzysta i intuicyjna w obsłudze, nie może być więc przeładowana dodatkami, których wartość dla klienta jest znikoma czy nawet żadna. Co gorsza, nadmiar elementów szkodzi, bo strona działa wolniej, co może być bardzo irytujące dla użytkowników.
Co najistotniejsze, wszystkie strony (główna i podstrony) muszą być zoptymalizowane pod kątem SEO, dzięki czemu wyszukiwarka Google bez problemów będzie indeksowała poszczególne elementy. Dlaczego to tak istotne? Odpowiedź nie pozostawia wątpliwości – im lepsza optymalizacja strony, tym pewność, że nasza witryna zawędruje na najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google. A to przecież więcej klientów i potencjalne zyski. Pozycjonowanie stron internetowych to więc szereg działań, które gwarantują, że nasz biznes wypłynie na szersze rynkowe wody, skąd już prosta droga do finansowego eldorado.
O czym dodatkowo wiedzieć?
- Na stronie musi panować porządek, a więc każda kategoria sprzedawanych produktów (lub oferowanych usług) powinna trafić na oddzielną podstronę. Wszystko, co oferujemy, musi zostać dokładnie opisane, co docenią klienci, którzy będą mogli znaleźć najważniejsze informacje. Dzięki temu będą bardziej skłonni zrobić u nas zakupy.
- Istotne jednocześnie, by zastosować unikatowe metadane i nagłówki, bo na te elementy dużą uwagę zwracają wyszukiwarki Google.
- Niezwykle ważna jest zakładka “Kontakt”, choć na wielu stronach traktowana z przymrużeniem oka. Tymczasem nie tylko aktualne dane teleadresowe powinny się tu znaleźć w widocznym miejscu, ale również mapka dojazdu do firmy, jak i formularz. Jeśli zaś nasza firma ma kilka oddziałów, to dla każdej lokalizacji stwórzmy oddzielną podstronę.
- Nie lekceważmy też innych podstron, jak “O nas”, “O firmie” itp., bo klienci poczują się pewniej, gdy przeczytają o nas kilka zdań. Utwierdzą się w przekonaniu, że wybór naszej firmy jest właściwy.
- Dodatkowo, trzeba pamiętać, że w czasach szaleńczego rozwoju social media sama strona internetowa nie wystarcza, więc trzeba aktywnie działać w kanałach społecznościowych, jak Facebook.
- Co więcej, strona musi być responsywna, czyli dopasowana do urządzeń mobilnych – w końcu nie wiemy do końca, na jakim sprzęcie klient będzie przeglądał naszą witrynę.
Jak widać, odpowiednio skonstruowana strona www to sporo zadań, ale jeśli chcemy, aby nasz biznes rozkwitał z każdym dniem, musimy się o to zatroszczyć.
Aktualnie dużą role odgrywa jakość strony, to jak szybko przykładowo wczytuje się. Warto myśleć o optymalizacji witryny – https://dolp.pl/optymalizacja-stron/ – wpływa to znacząco na jej pozycjonowanie w sieci.