Co to są „zimne telefony” i w jaki sposób je ocieplić?

Wśród różnych metod dotarcia do nowych klientów, tzw. zimne telefony budzą najwięcej obaw wśród specjalistów zajmujących się marketingiem. Nic dziwnego – często uznawane są przez Klientów za nachalne, a przez to nieskuteczne. Ale zimne telefony można ocieplić! W jaki sposób to zrobić?

 

  1. Co to jest cold calling?
  2. Jak ocieplić zimne telefony?
  3. Blog firmowy
  4. Webinary i szkolenia w sieci

Co to jest cold calling?

Cold calling, czyli wspomniany zimny telefon, to kontaktowanie się telefonicznie z nieznaną, niespodziewającą się tego osobą, zazwyczaj w celu zaproponowania konkretnych usług lub produktów. Niewłaściwie zoptymalizowany cold calling może przynieść więcej szkód, niż pożytku. Dlatego aby telefony stały się naprawdę skuteczne, warto wykonać kilka ulepszeń.

Jak ocieplić zimne telefony?

Zamiast dzwonić do losowo wybranych, nieznanych numerów i firm, skontaktuj się z osobami, które naprawdę są zainteresowane twoją ofertą. Jak zdobyć takie kontakty? Zastosuj strategię inbound marketingu. Pozwoli ona na wzrost efektywności cold callingu.

Zwiększ skuteczność zimnych telefonów, dowiadując się więcej o swoich potencjalnych Klientach. Zacznij od przyciągnięcia ich uwagi.

Blog firmowy

Jeśli jeszcze nie posiadasz, rozpocznij prowadzenie bloga firmowego. Pisanie eksperckich artykułów na dobrze wypozycjonowanym firmowym blogu to ważna część kompleksowej strategii inbound marketingowej, pozwalającej na stałe budowanie zainteresowania Klientów B2B. Ciekawy, dobrze napisany i przede wszystkim niosący wartościowe informacje artykuł skutecznie przyciąga uwagę i kieruje ruch na twoją stronę internetową. Wspiera również budowę relacji. Ważne, by treść i język artykułu były dopasowane go konkretnej persony i grupy docelowej. Dobrze jest też użyć odpowiednich słów kluczowych, które zwiększą widoczność twojej strony w wyszukiwarce (pozycjonowanie SEO).

Webinary i szkolenia w sieci

Komunikacja za pomocą video jest coraz częściej i chętniej wybieranym sposobem na dzielenie się i zdobywanie wiedzy. Użyj bezpłatnych webinarów, aby zainteresować tych odbiorców, którzy preferują poznawanie nowych rzeczy i zdobywanie wiedzy w bardziej wizualny sposób. Pamiętaj także o odpowiedniej promocji webinarów w mediach społecznościowych.

To niejedyne metody na zwiększenie efektywności telefonicznych kontaktów z Klientami. Chcesz wiedzieć więcej? Wejdź na stronę, gdzie przeczytasz na temat cold calling i jak możesz ocieplić zimne telefony. Przekonaj się, że zimne telefony mogą przynieść twojej firmie naprawdę świetnych Klientów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *