Czy e-mail marketing jest dalej skuteczny?
Dane pokazują, że ponad 2 miliardy ludzi korzysta z mediów społecznościowych co miesiąc, więc firmy starają się skupić wiele wysiłków marketingowych na kultywowaniu swojej obecności w Internecie. Błędem jest jednak sądzić, że media społecznościowe to jedyny sposób dotarcia do konsumentów.
Odłóż na bok to powszechne przekonanie i pamiętaj, iż istnieje ponad 3 aktywnych użytkowników e-maili, albo nawet więcej, zakładając, iż jedna osoba może obsługiwać kilka kont e-mail.
Trend upuszczania e-mail marketingu na rzecz innych narzędzi jest rozpowszechniony wśród marketerów. Ci, którzy śpiesznie podążają za tym trendem, są rozczarowani. W rzeczywistości e-mail marketing może być teraz skuteczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.
Jeśli przyglądamy się kanałom marketingowym wyłącznie z perspektywy „gry liczbowej”, jasne jest, dlaczego e-mail ma wyraźną przewagę.
Faktem jest, że więcej osób aktywnie korzysta z poczty elektronicznej niż z jakiejkolwiek innej metody komunikacji, powoduje, że ten kanał może być najbardziej wydajnym pod względem marketingu.
Korzystanie ze skrzynki e-mail stał się częścią codziennego życia.
Poczytaj również – wskazówki, porady – https://www.bsmarti.com/blog_tag/email-marketing – Co zrobić, aby e-mail marketing był dalej skuteczny.
Pojęcie e-maila jako nowości jest w 100% martwe. Mimo to ważne jest, abyśmy nie zrozumieli tego źle, co oznacza, że e-mail nie jest już cennym środkiem komunikacji. Oczywiście, otrzymywanie wiadomości e-mail nie jest już powodem do emocji samo w sobie — ale nie oznacza to, że konsumenci w ogóle nie chcą otrzymywać wiadomości e-mail związanych z marketingiem.
Rzeczywistość jest oczywiście odwrotna: być może dlatego, że poczta elektroniczna nie jest już nową i dziwaczną jednostką, jest teraz bardziej wartościowa niż kiedykolwiek, jeśli chodzi o umożliwienie firmom dotarcia do docelowych odbiorców. W „dawnych czasach” (do 2000 roku), otrzymywanie wiadomości e-mail było ekscytującym wydarzeniem dla początkujących użytkowników Internetu, nadal musieli wychodzić z siebie, aby rzeczywiście przeczytać ich zawartość. Współczesny konsument ma obecnie możliwość sprawdzania swoich wiadomości e-mail prawie zawsze i wszędzie, gdzie chcą.
Potencjalny klient, użytkownik kilkakrotnie dziennie sprawdza swoją pocztę e-mail. Za każdym razem to możliwość dodarcia do niego z naszym przekazem. To konsument decyduje, która wiadomość chce odczytać, a która odrzuca. Ten element mocno odróżnia e-mail marketingu od działań przykładowo telemarketera — sprawdzanie wiadomości e-mail nie jest reaktywne — jest aktywne.
Ponieważ konsument ma pełną kontrolę nad tym, kiedy i gdzie oraz w jaki sposób sprawdzają pocztę elektroniczną, są zazwyczaj bardziej otwarci na przekazywane komunikaty. Teraz chodzi o to, aby wiadomości e-mail stały się częścią codziennego życia, a osoby będą automatycznie angażować się w każdą otrzymaną wiadomość.
W rzeczywistości prawie dwie trzecie e-maili wysyłanych każdego dnia jest całkowicie nieotwartych. Tak więc, podczas gdy prawdą jest, że klient spodziewa się otrzymywać markowe wiadomości e-mail od Twojej firmy, to jeśli nie zrobisz czegoś, co przyciągnie ich uwagę i naprawdę „zadziwi” ich — Twoja wiadomość ma całkiem spore szanse na zignorowanie.
Musisz pamiętać: E-mail marketing nie jest martwy – trzeba być teraz bardziej kreatywnym w tworzeniu przekazu dla klienta.
Z badania przeprowadzonego przez firmę SARE wynika, że 77% użytkowników nadal chętnie subskrybuje newslettery. Więcej ciekawych informacji można znaleźć w raporcie na naszej stronie.