Podstawowe rodzaje folii reklamowych i ich zastosowanie
Tworzywa sztuczne, m.in. folie, są jednymi z najpopularniejszych materiałów wykorzystywanych do stworzenia reklamy wizualnej. Duży wybór kolorów, podatność na obróbkę, atrakcyjne ceny i możliwość ich zastosowania wewnątrz lub na zewnątrz to jej podstawowe zalety. Zobacz, jakie zastosowania ma folia samoprzylepna, polimerowa itd.
Rozwój branży reklamowej sprawia, że potrzeby rynku są coraz większe i producenci narzędzi reklamowych musieli poszerzyć swoje oferty o produkty specjalistyczne – m.in. folie samoprzylepne. Są one powszechnie stosowane podczas tworzenia szyldów reklamowych, billboardów, tablic, grafik itd. interesuje Cię folia polimerowa lub monomerowa? Zobacz najczęstsze zastosowanie folii samoprzylepnych.
Folia samoprzylepna – przykłady zastosowań
Różne elementy dekoracyjne umieszcza się m.in. na folii samoprzylepnej – są to np. wielkoformatowe billboardy służące do promocji outdoorowej, ale też naklejki dla dzieci czy szablony na ściany służące do dekoracji wybranego pomieszczenia.
Reklamę zewnętrzną na folii samoprzylepnej można przygotować niezwykle szybko, dlatego są one wykorzystywane w branży reklamowej coraz powszechniej. Poza billboardami mogą to być również kasetony promocyjne, szyldy itd.
Folie samoprzylepne w ofercie Tuplex
Folie do wydruków cyfrowych można znaleźć w ofercie wielu producentów, m.in. Tuplex. Są to folie monomeryczne, polimeryczne, transparentne i folie specjalne na aplikacje ścienne. Zależnie od wybranego rodzaju folii, przeznaczone są na krótko-, średnio- i długookresowe aplikacje wewnętrzne lub na zewnątrz i dopasowują się do rodzaju powierzchni.
Folia polimerowa. Folie polimerowe, np. z linii Avery, Kemica, 3M, można aplikować tam, gdzie konieczna jest średnio- lub długookresowa ekspozycja reklamy. Jej czas ekspozycji wynosi o około 5-7 lat więcej niż w przypadku folii monomerowa, dlatego też jest produktem droższym. Najczęściej są wykorzystywane podczas produkcji tablic reklamowych, reklam na samochodach, szyldów itd., czyli wtedy, gdy zależy nam na dłuższym czasie ekspozycji. Sprawdzają się też w trudnych warunkach, np. w miejscach narażonych na długotrwałe działanie promieni słonecznych.
Folia monomerowa. Powszechnie używana w reklamie zewnętrznej i wewnętrznej. Jej zalety to niska cena – jest najtańszą folią do aplikacji na powierzchnie płaskie. Do wyboru są różne jej rodzaje – krótko-, średnio- oraz długookresowe. Można je stosować do tworzenia np. reklam na samochodach, tablic lub jako oklejenie witryny sklepu. Jest jednak mniej wytrzymała niż folia polimerowa.