Audyt SEO a pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie to współcześnie jeden ze sposobów w marketingu internetowym na promowanie strony internetowej, czy sklepu online np. przez agencję SEO z Katowic. Jest to szereg działań, które dążą do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce, tak, by jej frazy kluczowe osiągnęły możliwie jak najwyższe pozycje, najlepiej w top10, czyli pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwarki. Oprócz pozyskiwania naturalnych i cennych dla strony linków ważne jest, żeby jak najlepiej zoptymalizować jej kod i dostosować ją do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Czynników, które wpływają na pozycjonowanie jest obecnie wiele, najlepszym, więc sposobem jest ułożenie strategii, czyli planu, który będzie realizowany krok po kroku. Pierwszym etapem jest szczegółowe przeanalizowanie strony i przygotowanie tzw. audytu SEO.
Czym jest audyt SEO i co musi zawierać?
Audyt SEO to nic innego jak lista rekomendacji i zmian, zalecanych do wdrożenia na stronę, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycję strony, a także polepszenie komfortu jej użytkowania przez Internautów. Wprowadzenie zmian i rekomendowanych modyfikacji może odbywać się etapowo, w pewnych odstępach czasowych. Ile pozycjonerów tyle strategii, dlatego każda osoba ma nieco inną wizję na pozycjonowanie. Z pewnością jednak w pierwszej kolejności najlepiej zająć się dostosowaniem meta znaczników do pozycjonowanych fraz kluczowych, gdyż to właśnie meta tytuł i meta opis są wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwarki. Ważne jest również, żeby witryna, zwłaszcza mocno rozbudowana, posiadała własną mapę strony (sitemapę), dzięki, której roboty skanujące taką stronę będą mogły się po niej bezproblemowo poruszać. Kolejną ważną kwestią jest stworzenie na stronę unikalnej treści tekstowej, uwzględniającej frazy kluczowe dopasowane do danej podstrony. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ile takiej treści, w jakich ilościach i objętościach ma się znaleźć na stronie, gdyż jest to zależne od wielkości strony, branży i konkurencji. Korzyści może natomiast przynieść systematyczne tworzenie treści np. wpisów blogowych, które są świetnym miejscem na pozyskanie dodatkowych fraz kluczowych, zwłaszcza na długi ogon. Pozytywnie na efekty wpływać mogą również kwestie takie jak np. prędkość ładowania się strony, zabezpieczenie strony za pomocą certyfikatu SSL, intuicyjna i nieskomplikowana nawigacja na stronie.
Co jaki czas wykonywać analizę strony?
Czynników, które wpływają na pozycjonowanie jest naprawdę wiele, dodatkowo ciągłe zmiany w algorytmach powodują, że do pozycjonowania nierzadko trzeba podejść w sposób elastyczny. Ważne jest, aby co jakiś czas kontrolować efekty strony i reagując na nie wprowadzać dalsze zmiany dostosowane do bieżących potrzeb. Warto, więc cyklicznie przykładowo co kilka miesięcy przygotowywać audyt SEO. Podczas wykonania audytu najlepiej posłużyć się profesjonalnymi narzędziami, które efektywnie i szczegółowo przeanalizują naszą stronę pod kątem SEO.