Kiedy warto zdecydować się na usługi agencji reklamowej?
Zwiększenie ekspozycji marki jest kluczowe dla jej ciągłego rozwoju. Podjęcie decyzji o współpracy z agencją to jednak duże wyzwanie, wymagające przeanalizowania sytuacji swojej firmy. Aby wiedzieć, czy zaplanowana strategia marketingowa jest potrzebna, warto zaznajomić się z tym, co agencja reklamowa może zaproponować. Decyzja przyniesie długotrwałe konsekwencje, więc trzeba też zastanowić się nad rodzajem agencji i jej kompetencjami. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, żeby Twój wybór był strzałem w dziesiątkę.
Rodzaje agencji reklamowych
Aby ułatwić klientom poznanie zakresu działalności konkretnych agencji, wprowadzone zostały nazwy, określające charakter tych firm. Przede wszystkim można je rozróżnić ze względu na dziedzinę, w jakiej się specjalizują.
- Agencje ATL – zajmują się komunikacją w tzw. starych mediach np. gazetach.
- Agencje BTL – zajmują się wsparciem w miejscach sprzedaży.
- Agencje interaktywne – skupiają się głównie na komunikacji w Internecie.
Podział ten obecnie jest jednak zbyt wąski. Firmy takie jak Happy Island ma o wiele większe kompetencje niż usługi mieszczące się tylko w jednym z podanych obszarów. Dlatego powstaje coraz więcej nazw takich jak agencje kreatywne, brandingowe czy full service, dzięki którym łatwo powiedzieć, jakim rodzajem marketingu się zajmują.
Czym zajmuje się agencja reklamowa?
Agencje mogą działać na różnym polu w zakresie, ale także łączyć usługi z różnych dziedzin. Najbardziej kompleksowe firmy zajmują się zarówno mediami tradycyjnymi, jak i działaniami internetowymi czy visual marketingiem. Są to zazwyczaj duże przedsiębiorstwa, zatrudniające wielu ekspertów. Głównym ich atutem jest to, że wszystkie elementy kampanii mogą być realizowane w jednym miejscu. Jednak, jeśli rozwijany ma być konkretny kanał komunikacji, lepsze mogą być mniejsze agencje, które potraktują zlecenie bardziej indywidualnie.
Kiedy warto korzystać z usług agencji reklamowej?
Ciężko jest w pojedynkę nadążyć za zmianami, które dzieją się ciągle w branży marketingu. Agencje jednoczą grupę ludzi, którzy zajmują się nieustanną obserwacją rynku. Zdają sobie sprawę, co zrobić, aby dostosować się do aktualnych potrzeb klientów. Dzięki temu mogą pomóc odnaleźć się w reklamowym gąszczu i zaplanować strategię, która wyeksponuje firmę wśród potencjalnych odbiorców.
Pomoc specjalistów będzie przydatna przede wszystkim na samym początku działalności firmy. Dobra ekspozycja na tle konkurencji jest wtedy kluczowa. Eksperci pomogą też wyjść z kryzysu wizerunkowego, przeprowadzając tzw. rebranding. Dlatego nawiązanie współpracy z jedną z agencji reklamowych może okazać się bardzo opłacalne na różnych etapach działalności. Oprócz przypływu klientów pozwoli to także zbudować silną markę.
Jaka agencja będzie najlepsza?
Na zatrudnieniu agencji reklamowej skorzysta każde przedsiębiorstwo, jednak zawsze należy starannie selekcjonować oferowane usługi. Dla niektórych najlepszą opcją będzie kompleksowa kampania prowadzona we wszystkich kanałach komunikacyjnych. Dla innych opłacalne może okazać się wybranie tylko kilku z nich i skupienie się na ich silnym rozwoju. Wszystko jest zależne od tego, jaka forma zaprezentowania nowych produktów czy usług będzie odpowiednia.