Social media w działaniach PR? Agencja PR podpowiada, jak zrobić to dobrze.
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć?
Sama obecność w social mediach to za mało
Media społecznościowe w dzisiejszych czasach mają niewątpliwie ogromne znaczenie. Ich szerokie zastosowanie oraz szybkie dotarcie do konsumentów sprawiają, że coraz więcej firm wdraża social media w działaniach PR. Ich główne zalety to możliwość łatwego przekazu, dbałość o stały kontakt z odbiorcami, digitalizacja informacji oraz możliwość tworzenia własnych treści.
Wykorzystywanie różnorodnych mediów społecznościowych umożliwia dotarcie do dużej liczby grupy zróżnicowanych grup docelowych. Co więcej, różnorodne kanały (Facebook, Youtube, Instagram i inne) przyczyniają się do budowania osobowości i pozytywnego wizerunku marki. Dzięki możliwości rozpowszechnianiu komunikatów, „szerowania” czy komentowania, użytkownicy mogą również wyrażać swoją aprobatę bądź niechęć wobec danej marki.
Dlatego social media to narzędzie, którym trzeba umieć się posługiwać. Dzięki odpowiednim działaniom PR, jesteśmy w stanie wykorzystać ich potężną moc na swój użytek. Nikt nie wie lepiej, jak to zrobić niż agencja PR, która dobierze również najskuteczniejsze kanały dotarcia, w zależności od firmy. Co więcej, wie także jak stworzyć angażujące treści PR, aby budować pozytywny wizerunek marki.
Jak zaistnieć w mediach społecznościowych? Agencja PR podpowiada
Jednym z podstawowych, ale i najprostszych działań, jest dodanie do informacji prasowych zamieszczanych na portalach społecznościowych możliwości ich udostępnienia. Dzięki temu dotrze do szerokiego grona odbiorców – nie tylko klientów, ale również kontrahentów czy dziennikarzy. Social media w działaniach PR to również tworzenie angażujących treści i zachęcanie odbiorców do komentowania. Taki sposób prowadzenia „rozmów” z klientami niesamowicie buduje poczucie wspólnoty i pozytywny wizerunek marki, co potwierdza agencja PR Commplace.
Trzeba pamięta
, by różnicować działania PR na platformach społecznościowych. Każda z nich ma innych odbiorców. A także inne formy kampanii. Facebook jest potężnym narzędziem do promowania organizacji oraz tożsamości marki. Z kolei Instagram jest idealny do tworzenia wizualnych historii. LinkedIn to platforma, na której można promować działania marki poprzez swoich pracowników, budując tym samym eksperckość. Twitter zaś to miejsce do krótkiego nagłaśniania i rozpowszechniania wiadomości czy wydarzeń.
Jak widać możliwości działań PR w poszczególnych mediach społecznościowych jest wiele. Czasem niestety można przedobrzyć. Dostosuj swoje cele i działania marketingowe do konkretnej grupy odbiorców, by przynosiły oczekiwane rezultaty. Nie wiesz, jak je zaplanować i wdrożyć? Agencja PR to grono ekspertów, przed którymi social media nie mają tajemnic. Dzięki swojemu doświadczeniu wiemy jakie treści i na jakich platformach sprawdzą się najlepiej w przypadku Twojej firmy.
Czy zwykłe działania PR nie wystarczą?
Media społecznościowe zrewolucjonizowały świat. Dają niesamowity dostęp do informacji oraz możliwość wyrażania siebie. Dla firm to świetna okazja, aby jeszcze mocniej przekazywać wartości marki. Obecnie organizacje mogą bez ograniczeń i kreatywnie opowiadać historię marki i głosić wyznawane przez nią wartości poprzez zdjęcia, filmy, czy inne materiały.
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo nie używa social mediów w działaniach PR, rezygnuje tym samym z łatwego sposobu dotarcia do Twojej grupy odbiorców. Pamiętaj także, że dzięki social mediom możesz niezwykle skutecznie tworzyć relacje z obecnymi, ale i potencjalnymi klientami czy partnerami, bez względu na to, gdzie się znajdują. Tworzenie angażujących treści stało się kluczem do sukcesu w zyskaniu lojalnych klientów. Warto umieć to wykorzystać. Agencja PR może Ci w tym pomóc.