Co to jest agencja interaktywna?

Budowanie wizerunku to jeden z pierwszych elementów, na które powinna zwrócić uwagę firma, która próbuje przekonać do siebie odbiorców. Obecnie rynek dosłownie w każdej branży jest niemal zapchany produktami czy usługami. Konsumenci mają bardzo duży wybór, co dla nich na pewno działa korzystnie. Jednak przed przedsiębiorcami stawia zazwyczaj duże problemy. Trzeba naprawdę się postarać, żeby zwrócić na siebie uwagę konsumentów i zatrzymać ją na dłużej.

Na szczęście nie są oni w tych działaniach osamotnieni. W budowaniu wizerunku marki pomagają między innymi agencje interaktywne. Co to jest agencja interaktywna? Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na współpracę!

Skąd się wzięły agencje interaktywne?

Agencje interaktywne swój początek wzięły z agencji reklamowych. Zgodnie z definicją są to agencje zajmujące się marketingiem internetowym, pomagające firmom i markom poruszać się w sieci. Skupiają się one na prowadzeniu działań reklamowych w sieci. W zakres ich obowiązków wchodzą między innymi usługi związane z:

  • Budowaniem wizerunku marki w sieci;

  • Przygotowaniem i wdrożeniem działań reklamowych w internecie;

  • Projektowaniem stron i sklepów internetowych, a także ich promocja w sieci (w tym również działania SEO i SEM);

  • Tworzeniem wiarygodnych i wysokojakościowych treści do publikacji na strony internetowe, firmowe blogi i profile na portalach społecznościowych. A także wdrażanie strategii reklamowych i promocyjnych w tych miejscach (np. kampanie Google ads, posty sponsorowane na Facebooku czy Instagramie).

  • Analizą widoczności marki w sieci.

Dla kogo agencja interaktywna?

Kto powinien zdecydować się na skorzystanie z usług agencji interaktywnych? A przynajmniej rozważyć możliwość współpracy z takim miejscem? Przede wszystkim wszystkie marki, które dopiero stawiają pierwsze kroki w internecie. Współpraca z agencją interaktywną pomoże ci od samego początku obrać odpowiednią strategię marketingową i stale monitorować jej efekty. Samodzielne zajmowanie się wszystkimi elementami związanymi z obecnością firmy w sieci byłoby niezwykle czasochłonne i naraziłoby cię na wiele błędów.

Dzięki pomocy agencji interaktywnej zyskujesz dostęp do wielu specjalistów z różnych dziedzin (m.in. IT, pozycjonowanie, e-commerce, e-pr), którzy dbają o twój wizerunek w internecie. Powierzasz sprawy profesjonalistom, więc jesteś odciążony z codziennych obowiązków. Nie musisz także nawiązywać współpracy i zatrudniać z osobna wszystkich programistów, grafików, copywriterów itd. Jest to tańsza i dla wielu bardziej atrakcyjna forma współpracy.

Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?

Zastanawiasz się, jak dobrze wybrać agencję interaktywną w Warszawie, Gdańsku, Krakowie czy Poznaniu? Szukając odpowiedniej agencji, zwróć uwagę na jej kadrę pracowników. Najczęściej najtańsza oferta na rynku nie jest tą najlepszą. Zawsze warto mieć na uwadze swój budżet, jednak nic ci po tym, jeśli okaże się, że agencja świadczy bardzo mocno ograniczone usługi, np. zajmuje się tylko projektowaniem strony i dodawaniem na nią treści, a ty sam musisz je opracować.

Sprawdź referencje agencji i zobacz, z jakimi markami dotychczas współpracowała. Jeśli agencja posiada wieloletnie doświadczenie i ma na koncie wiele udanych projektów, wzrasta prawdopodobieństwo, że ty również będziesz zadowolony z jej usług! Agencją PR, która cieszy się bardzo dobrymi opiniami klientów, jest m.in. Warsaw Media House.

Ważnym elementem współpracy z agencją interaktywną jest regularne omawianie wdrożonych działań. Dobra agencja to taka, która terminowo przesyła ci raporty na temat wdrożonych działań, a także słucha twoich wątpliwości, pytań i odpowiada na nie. Dobry kontakt z pracownikami agencji zapewnia ci komfort i pewność, że agencja jest zaangażowana w działania związane z twoją marką.

Dlaczego warto dbać o wizerunek w sieci?

Być może zastanawiasz się, czy w przypadku małych firm wizerunek i widoczność w sieci są aż tak ważne? Odpowiedź może cię zaskoczyć! Małe i średnie firmy powinny szczególnie dbać o e-pr i wizerunek marki! Dlaczego?

Ponieważ już na starcie muszą stanąć w szranki z bardziej uznaną konkurencją, która po prostu cieszy się zaufaniem konsumentów. Marki takie jak Lubella, Orbit, Coca-Cola, KFC czy Medicover mają już swoje grono odbiorców. Ci odbiorcy udzielają im rekomendacji i zachęcają znajomych do skorzystania z ich oferty. Dopiero wkraczające na rynek firmy muszą zadbać o profesjonalny wizerunek i zdobyć to zaufanie. Z pomocą agencji interaktywnych z pewnością jest to prostsze.

Autor- Piotr Sulewski, WMH AGENCY, biegly-sadowy.eu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *